zaterdag 23 augustus 2014

Het lekkerste Indiase eten van Haarlem

 Hanny (van Paul) die ook eens mee deed aan de pasta workshop serveerde mij met reclameman en kinderen een heerlijke Indiase maaltijd. En het werd ook nog een heel gezellige eten waar de rondleiding door het huis veel 'supercools' opleverde. Het eten werd opgediend in de voormalige balzaal. Met de klok mee beginnend bij 12 zie je paneer massala en paneer met doperwten, dan een droge curry met champignons en sperziebonen, eiercurry en daarnaast mijn favoriet: de paprika gevuld met cashew en zaden. Allemaal heerlijk zefls de curry waar kokos door heen zit die als ik 'm maak wel afkeurende ogen oplevert. Nu niet. Zo lekker kun je in Haarlem nergens Indiaas eten, zeker niet vegetarisch. En dan als nagerecht nog een semifreddo met een vleugje kardamon omdat Hanny en Paul net in Zweden waren geweest waar kardemon veel gebruikt wordt in gebak. Op de vraag of de gemarineerde vijgen of de bramensaus het lekkerste was, zei Bootje dat de vijgen heerlijk waren maar de bramensaus, zelfgemaakt door Paul die ook heel hip zelf zuurkool maakt,  beter paste bij de semifreddo. Hanny ik wacht met smart op het recept.
Karien, die niet van restaurants houd omdat ze thuis en bij vrienden lekkerder eet, zou ik zeggen dit is je favoriete huiskamerrestaurant aan de gracht. Misschien kun je je opdringen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten