vrijdag 5 november 2010

restaurant Swoel

Gisteravond blij verrast door de kwaliteit van het eten in Swoel, een klein restaurantje in de Paarlaarsteeg (tussen de grote Houtstraat en de Koningstraat in). Als vegetarier is het regelmatig afzien in restaurant met sompige hartige haarten of droge wraps met spruiten. Bij Chapeau in Bloemendaal kunnen ze het wel en bij M&L heb ik laatste ook prima gegeten, maar met een normaal budget vind ik het lastiger. Heel vaak gegeten bij Specktakel en als ik het niet meer weet bij Pieck. En nu iets nieuws gevonden waar zowaar keus is voor de vegetarier (2 voor- en 2 vegetarische hoofdgerechten). Mijn voorgerecht zag er iets anders uit dan bovenstaand plaatje, maar wel met gepofte pompoen, aubergine, tomaat en groen en was erg lekker. Ook de sashimi van ossenhaas van mijn tafelgenoot werd gewaardeerd. Als hoofdgerecht aten we allebei penne met bospaddestoelen, marsalawijn en parmezaan. Ook die was superlekker. Voor een nagerecht had ik geen ruimte meer en dat was erg jammer omdat ik erg benieuwd was naar blanc manger met frambozencoulis. Wel een heerlijke huisgemaakte bonbon geproefd. Bediening was vriendelijk en kwam minimaal drie keer terug om de bestelling op te nemen omdat wij niet toekwamen aan het lezen van het menu. Het enige nadeel zijn de kleine tafeltjes en de stoeltjes zitten ook niet super. Dat laatste ga ik maar verdringen, want de smaak van het eten staat bij mij voorop. Heeft iemand nog een aanrader in Haarlem? Ik hoor het graag.

SWOEL Haarlem
Paarlaarsteeg 7
023 7853265
www.swoel.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten