dinsdag 28 september 2010

Inge's


Sorry Inge. In de kast kwam ik een envelop tegen met jouw top 5. Eind vorig jaar vroeg ik aan mensen om me heen die vegetarisch eten (lees vrouwen) om hun favoriete doordeweekse recepten op te sturen. Inge stuurde 'm keurig op en ik, de ondankbare, heb 'm gewoon laten liggen. Nu dus dan, jouw top 5. Net als ik heeft Inge een man, die thuis geen vlees eet maar af en toe op zijn papadag worstjes voor de lunch serveert aan zijn jongens. (zoals mijn meiden ineens gek bleken te zijn op kibbeling zonder te weten dat het vis was). Allebei hebben we ons altijd uitgesloofd met koken omdat we eten zonder vlees aan de mannen moesten verkopen (en omdat we zelf graag lekker eten). Nu er al een tijdje kinderen zijn, is tijd veel belangrijker geworden. Dus staan 's avonds in Zuid-Holland ook regelmatig tortillas met bonen,nepgehakt, tomaten, guacomole, zure room en kaas op tafel. En de erfenis van het tijdschrift Sla: de overbekende pasta met blauwe kaas en witlof is ook in Lekkerkerk een blijvertje.

Maar haar echte lijstje:
1. Spaghetti met tomaten, mozzarella en rucola
2. pasta met kikkererwten (een bekende zie 11 september '09)
3. risotto met paddestoelen
4. groenteballetjes met marokkaanse tomatensaus
5. pasta alla liguria
Nummer 5 heb ik vandaag gegeten. Was weer een groot succes. Het recept krijgen jullie morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten